Saturday, September 12, 2009

ပညာေရး ေတြးဆစရာ

ပညာေရးနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ဘ၀ခရီးကို မၾကာခဏဆိုသလို ျပန္လည္စဥ္းစားမိပါတယ္။

ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကမာၻ႕အဆင့္မီ ပညာတတ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ခ်င္ခဲ့၊ ျဖစ္ခ်င္ေနတာကိုး။ ငယ္စဥ္ကတည္းက စာဖတ္၀ါသနာပါလို႕ ဦးေလးတစ္ေယာက္က ပေရာ္ဖက္ဆာႀကီးလို႕ ေခၚရင္လည္း သေဘာက်မိတာပါပဲ။

ဒါေပမယ့္ ပညာေရးမွာ အခ်ိဳ႕ေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားလို ကံသိပ္မေကာင္းခဲ့ပါဘူး။ ေခတ္၊ စနစ္ေတြကို အျပစ္တင္ၿပီး မႀကိဳးစားရင္ ကိုယ္ပဲေနာက္က်က်န္ခဲ့မွာမို႕၊ ဒါေတြကို ခ်ဲ႕ထြင္ မေျပာခ်င္ေပမယ့္၊ အဆင့္အတန္းမီ ပညာေရးစနစ္ နယ္ပယ္မွာ က်င္လည္ခ်င္တာကေတာ့ အမွန္ပါပဲ။

ဒါေပမယ့္လည္း အမွန္တကယ္ ေျပာရရင္ ဘ၀မွာ ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္ ေပၚလာၿပီး၊ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ ႀကိဳးစားခဲ့တာ (၁၀) တန္းေအာင္ၿပီး ေလာက္မွပါ။ (၁၀) တန္းေအာင္ၿပီးမွ ဘ၀ နဲ႕ ပညာေရးကို ပိုတန္ဖိုးထားတတ္လာတယ္ ဆိုပါေတာ့။

ကၽြန္ေတာ္ ၁၉၉၆ မွာ (၁၀) တန္းေအာင္ေတာ့လည္း သာမန္အဆင့္ေလာက္နဲ႕ပါပဲ။ ရွားရွားပါးပါး ျမန္မာစာဂုဏ္ထူး ထြက္ပါတယ္။ သိပၸံဘာသာတြဲကို (၇၂) မွတ္နဲ႕ ဂုဏ္ထူး ကပ္ျပဳတ္ပါတယ္။ က်န္တဲ့ဘာသာေတြကေတာ့ သာမန္အမွတ္ေလာက္ပါပဲ။

(၁၀) တန္းေအာင္ၿပီး ၁၉၉၇ ခုႏွစ္၀န္းက်င္ သူငယ္ခ်င္းအမ်ားစု ႏိုင္ငံရပ္ျခားမွာ ေက်ာင္းသြားတတ္ဖို႕ အသီးသီး ျမန္မာျပည္က ထြက္သြားၾကေတာ့၊ ကိုယ့္ဘ၀အတြက္ စၿပီးေတာ့ အေလးအနက္ ေတြးမိလာပါတယ္။ ဘ၀ေရွ႕ေရးအတြက္ ဘာလုပ္မလဲ၊ ဘာျဖစ္ခ်င္သလဲေပါ့။

ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း အမ်ားစုက ေငြေၾကးခ်မ္းသာ ျပည့္စံုၾကတယ္။ သူတို႕ လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားမွာ ရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ သူတို႕ေလာက္ အေျခအေန၊ အခြင့္အေရး မေပးပါဘူး။ မိဘမ်ားကို အတင္းအက်ပ္ ေျပာရင္ေတာ့ စင္ကာပူ၊ ေပၚလီ ေလာက္ေတာ့ ျဖစ္သြားႏိုင္ေပမယ့္ ကိုယ့္ေၾကာင့္ မိဘ၊ ေမာင္ႏွစ္မမ်ားကိုလည္း ၀န္ထုပ္၀န္ပိုး မျဖစ္ေစခ်င္တာေၾကာင့္ အတင္းအက်ပ္ ေတာင္းဆိုမွဳမ်ိဳးေတြလည္း မလုပ္ခဲ့ပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္ အဲ့ဒီအခ်ိန္က ကိုယ္၀ါသနာပါရာ လုပ္ငန္းခြင္ထဲကို ၀င္ေရာက္ဖို႕သာ သင့္ေတာ္ေသာ ဆံုးျဖစ္ခ်က္ျဖစ္လာၿပီး၊ ထိုက္သင့္ေသာ ႀကိဳးစားအားထုတ္မွဳမ်ားနဲ႕ အသက္(၁၉) ႏွစ္ အရြယ္မွာ အခ်ိန္ျပည့္ လုပ္ငန္းခြင္ထဲ စတင္ေရာက္ရွိခဲ့တယ္ ဆိုပါေတာ့။ ဒီေတာ့ အက်ိဳးဆက္က ပညာေရးနဲ႕ပတ္သက္ရင္ ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္က အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ limited ျဖစ္သြားပါတယ္။

ကိုယ္တက္ခ်င္တဲ့ ဘာသာက ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရးလိုမ်ိဳး၊ ဒီဘာသာက အေ၀းသင္မွာ မရွိ။ ဒီလိုနဲ႕ အေကာင္းဆံုးျဖစ္မယ္လို႕ ယူဆရၿပီး၊ အေဖတိုက္တြန္းတဲ့ ဥပေဒကို ယူျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ နဲ႕ ဥပေဒ စတင္ပတ္သက္မွဳေပါ့။

(၅) ႏွစ္တာ သင္ယူရတဲ့ ဥပေဒ (အေ၀းသင္) ေက်ာင္းသားဘ၀မွာလည္း အလုပ္တစ္ဖက္ေၾကာင့္ ဘြဲ႕သာရတယ္ စာကို ေကာင္းေကာင္း နားမလည္ခဲ့ပါဘူး။ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း အနီးကပ္တက္၊ စာေမးပြဲေအာင္ဖို႕ အနီးကပ္က်ဴရွင္တက္၊ စာမွန္မွန္က်က္ၿပီး ဘြဲ႕ေတာ့ ရသြားပါတယ္။ တစ္ကယ္တတ္သလားေမးရင္ ယခုအခ်ိန္အထိ မတတ္ဘူးလို႕သာ ၀န္ခံရမွာပါ။

အဲ အေ၀းသင္ ငါးႏွစ္တက္တုန္း၊ သူမ်ားထက္ အနည္းငယ္ ပိုအားထုတ္တယ္လို႕ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုထင္တာကေတာ့ သူမ်ားေတြလို အလြယ္လမ္းမလိုက္ဘဲ စာကုိ တကယ့္ကို က်က္မွတ္ခဲ့ပါတယ္။ (ေနာက္ဆံုးႏွစ္နဲ႕ ပတ္သက္လို႕ေတာ့ ေျပာစရာေတြရွိလို႕ ေနာက္မွ သီးျခားေျပာျပာတာေပါ့။)

ဥပေဒ (အေ၀းသင္) မွာ အမွတ္ေကာင္းေကာင္းနဲ႕ ေအာင္ဖို႕၊ ဂုဏ္ထူးရဖို႕ အျခားေသာ ဘာသာရပ္မ်ားနဲ႕စာရင္ အေတာ့္ကို ခဲယဥ္းပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိသေလာက္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ဂုဏ္ထူးထြက္ေက်ာင္းသား (၁၀) ေယာက္ထက္ မပိုဘူးလို႕ ထင္ပါတယ္။ ဂုဏ္ထူးလိုခ်င္ရင္ အလြတ္က်က္စာမ်ားသာမက မိမိရဲ႕ထင္ျမင္သံုးသပ္ခ်က္မ်ား ကို အတုိင္းအတာတစ္ခုထိ ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ေရးသားပါမွ ရပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္အၿမဲတမ္း ေျပာေလ့ရွိသလို ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ဘ၀မွာ အျခားေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ႕ယွဥ္ရင္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ဘ၀ ပီပီျပင္ျပင္ မခံစားခဲ့ရပါဘူး။ အၿမဲတမ္း လိုခ်င္ခဲ့တဲ့ University Life မရွိခဲ့ဘူးလို႕ ဆိုရမွာေပါ့။

လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ အခ်ိန္ျပည့္ (၁၀) နွစ္ခန္႕ လွဳပ္ရွားရုန္းကန္အၿပီး၊ အသက္ (၂၉) ႏွစ္အရြယ္ေရာက္ေတာ့ မွ ကၽြန္ေတာ္ပညာေရးဘက္ ေျခဦးျပန္လွည့္ခဲ့မိပါတယ္။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာ မဟာဘဲြ႕ ဆက္တက္ျဖစ္တယ္၊ ဆက္တက္ေနတယ္ ဆိုပါေတာ့။

တကယ္သြားခ်င္တာက ကမာၻေက်ာ္ အေမရိကန္ တကၠသိုလ္မ်ားေပါ့။ ေနာက္ဆံုး အေျခအေန အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ဂ်ပန္ကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့တယ္လို႕ ေျပာရမွာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္လိုခ်င္ခဲ့တဲ့ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘ၀ကို ရၿပီေပါ့။ အရြယ္လြန္မွ ရတယ္လို႕ ဆိုရင္လည္း မမွားဘူးလို႕ ေျပာရမွာပါပဲ။

အဲဒီေတာ့ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တဲ့ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက ဘြဲ႕လြန္ပညာေရးနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ေကာင္းတာ၊ ဆိုးတာေတြ ကိုယ့္အေတြ႕အႀကံဳအရ ခ်ိန္ဆေတြးေနမိတာေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ေနာက္ပို႕စ္မ်ားမွာ ဆက္လက္ေဆြးေႏြးၾကတာေပါ့ဗ်ာ။

2 comments:

  1. “ေခတ္၊ စနစ္ေတြကို အျပစ္တင္ၿပီး မႀကိဳးစားရင္ ကိုယ္ပဲေနာက္က်က်န္ခဲ့မွာမို႕၊ ဒါေတြကို ခ်ဲ႕ထြင္ မေျပာခ်င္ေပမယ့္၊ အဆင့္အတန္းမီ ပညာေရးစနစ္ နယ္ပယ္မွာ က်င္လည္ခ်င္တာကေတာ့ အမွန္ပါပဲ။” အမွန္ပဲ အကိုလံုး။ ငေသာ္လည္း ေက်ာင္း၅ႏွစ္တက္ခဲ့ေပမယ့္ အဆင့္အတန္းမီ သင္ႀကားခဲ့ရတယ္လို႔ မခံစားရပါဘူး။ က်က္ေအာင္ပဲမ်ားတယ္။
    ေနာက္တခု တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘဝရဲ႕အခြင့္အေရးကို အျပည့္အဝရတယ္လို႔ မခံစားရပါဘူး။
    “အသက္(၁၉) ႏွစ္ အရြယ္မွာ အခ်ိန္ျပည့္ လုပ္ငန္းခြင္ထဲ စတင္ေရာက္ရွိခဲ့တယ္ ဆိုပါေတာ့။“ေလးစားတယ္အကို။ ငေသာ္က အဲအရြယ္မွာ ေက်ာင္းတက္ေကာင္းတုန္း။
    လုပ္သက္၁၀ႏွစ္ေလာက္ဆိုေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္မွာ အေတာ္အေျခက်ေနတဲ့ အေနအထားပဲ။ ဒီလိုအေနအထားမွာ
    စိတ္ျဖတ္ျပီးပညာေရးဘက္ကို လွည့္လိုက္ႏိုင္တာ အကိုကစိတ္အေတာ္ ျပတ္ပံုရတယ္။ ေျပာမိတာ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာဆန္သြားရင္ ခြင့္လႊတ္ပါ။
    “အရြယ္လြန္မွ ရတယ္လို႕ ဆိုရင္လည္း မမွားဘူးလို႕ ေျပာရမွာပါပဲ။ ” အရြယ္လြန္တယ္ဆိုတာကိုေတာ့ လက္မခံပါဘူး။အကို႔ထက္အသက္ႀကီးတဲ့လူေတြ အမ်ားႀကီးရိွပါတယ္။
    ငေသာ္က ဒီကို အလုပ္နဲ႔ ေရာက္လာတာပါ။ ေက်ာင္းျပီးလို႔ မႀကာခင္ ေရာက္လာတာဆိုေတာ့ အလုပ္အေတြ႔အႀကံဳလံုးဝမရိွပါ။ အခု၂ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္ရိွေပမယ့္ အေျခက်တယ္လို႔ မခံစားရေသးပါဘူး။ အဆင္ေျပလိုက္။မေျပလိုက္နဲ႔ ပါပဲ။ စကားမစပ္ ငေသာ္မွာ အကိုတေယာက္ပဲရိွပါတယ္။ ကိုႀကီးႏွင့္ အကိုလံုးနဲ႔က အသက္အတူတူပဲဗ်။ ပါဆင္နယ္ဆန္ရင္ခြင့္လႊတ္ပါ။

    ReplyDelete
  2. ျမန္မာစာဂုဏ္ထူးရတာ ေလးစား၏။

    ReplyDelete

comment မ်ား ပါဝင္ေရးသားေပးဖို႕ ဖိတ္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။